سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی‌پور
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از همکاری سازمان بنادر و دریانوردی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای تحقق مطالبات رانندگان خبر داد و تاکید کرد: سامان‌دهی تردد کامیون‌ها به درون بندر شهیدرجایی از اولویت‌های‌ بزرگترین بندر بازرگانی ایران در سال 98 است.

‌به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اله مراد عفیفی‌پور با اشاره به اینکه مقوله سامان‌دهی تردد کامیون‌ها به داخل بندر شهیدرجایی از اولویت‌های‌ بزرگترین بندر بازرگانی ایران در سال 98 است و اظهار داشت: برای آن که بتوانیم بار خروجی از بندر و همچنین بار وارداتی کشور را به صورت عادلانه بین کامیون‌ها و اتحادیه کامیون‌داران و پایانه‌ها توزیع کنیم، زیرساخت‌های این کار از حدود دو سال پیش پیگیری و فراهم و سخت‌افزار این کار نیز تهیه و سامانه‌ای تحت عنوان سامانه کنترل ورود راه‌ اندازی شد.

وی ادامه داد: یکی از الزامات تقسیم بار، ارتباط مستقیم و بروزرسانی فعالیت ها با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بود و ضرورت داشت اطلاعات مربوط به کامیون‌هایی که حامل بار صادراتی و ترانزیتی هستند و یا کامیون‌هایی که وارد می‌شوند و بار ترانزیتی را از بندر خارج می‌کنند، ‌به صورت کاملا مکانیزه به ما اعلام شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در سازمان بنادر و دریانوردی و اداره‌ کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، گفت: این هماهنگی‌ها صورت گرفت و در حال حاضر، بخش اعظمی از اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره کامیون‌ها به صورت مکانیزه ارسال می‌شود.

عفیفی پور با بیان اینکه اطلاعات مقابل در ورودی بندر ‌پردازش می‌شود، عنوان کرد: کامیون و تریلرهایی که ‌سامانه سازمان راهداری آن ها را مجاز شناخته‌‌ و به آن ها نوبت بارگیری داده است و یا ترانزیت خروجی و ورودی دارند،‌ در این سامانه شناسایی و اطلاعات ارسال می‌شود و از این طریق مشخص خواهد شد که این کامیون می‌تواند وارد بندر شود یا خیر؟

عفیفی‌پور افزود: تاکنون، سخت‌افزار و نرم‌افزار این پروژه آماده شده است و از روز 20 آذرماه سال جاری نیز این پروژه به صورت رسمی کلید خورده است و این طرح می‌تواند به شفافیت توزیع بار بین کامیون‌ها کمک کند و رضایت‌مندی راننده‌های کامیون و تریلرها را به همراه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی این سامانه‌ یکی از مطالبات راننده‌های کامیون‌ و البته مورد تأکید وزیر راه و شهرسازی ‌بود‌‌، گفت: البته به تدریج در حال رفع ایرادات این سامانه هستیم تا سامانه‌ای کاملا هوشمند داشته باشیم؛ بدین ترتیب هر کامیون که از هر نقطه کشور ‌حرکت می‌کند تا به بندر شهیدرجایی برسد و بار صادراتی را تخلیه کند و یا بار وارداتی بارگیری نماید، در این سامانه ثبت می‌شود و به صورت کاملا عادلانه می‌تواند بار خود را تخلیه کرده، یا بارش را تحویل بگیرد و از بندر خارج شود.

تشریح عملکرد مجموعه بندر شهیدباهنر و بندرهای وابسته طی 9 ماه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، همچنین حمیدرضا محمدحسینی در تشریح عملکرد مجموعه بندر شهیدباهنر و بندرهای وابسته به آن، اظهار داشت: از آغاز سال جاری تا ابتدای دی ماه، شاهد رشد 59 درصدی عملیات نفتی و غیر نفتی کالا در بندر شهیدباهنر بودیم که صادرات فرآورده های نفتی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته 95 درصد افزایش داشته است.

ی ادامه داد: همچنین طی آذرماه سال جاری، افزایش 511 درصدی کاپوتاژ(کرانبری) کالاهای غیرنفتی از طریق این بندر به مقصد جزایر خلیج فارس به ثبت رسیده است.

به گفته مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهیدباهنر، این بندر چند منظوره با جابجایی تعداد 47 هزار نفر مسافر بین المللی توانسته است به رشد 64 درصدی دست یابد.

بندر شهیدحقانی

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهیدباهنر با اشاره به اینکه بندر شهیدحقانی بندرعباس که به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران شناخته می شود، با خدمات رسانی به دو میلیون و 22 هزار نفر، افزایش سه درصدی در این راستا داشته است، بیان کرد: بندرگاه جزیره رنگین کمانی هرمز نیز با ترابری 526 نفر، رشد 38 درصدی را در عملیات ترابری مسافران و گردشگران تجربه کرد.

بندر جاسک

وی بندر جاسک را به عنوان پایانه ای مهم در تجارت دریایی سواحل مکران دانست و گفت: ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری سالانه در این بندر معادل 500 هزار تن کالا است و شرکت های مختلف تخلیه و بارگیری و تعاونی لنجداران در این بندر مستقر شده اند، علاوه بر این سالن مسافری خارجی و مجموعه های گمرک، یگان حفاظت بنادر، اداره گذرنامه، نهاد ریاست جمهوری و انبار کالا از دیگر بخش های آن هستند.

مدیر بنادر و دریانوردی شهیدباهنر ادامه داد: بندر جاسک در 9 ماهه امسال با داشتن 90 هزار تن عملکرد جابجایی کالا و رشد 58 درصدی از جمله پررونق ترین بنادر منطقه شرق استان هرمزگان بود و بندر سیریک نیز به دلیل داشتن مسیر دسترسی دریایی به اقیانوس هند و آب های آزاد، در موقعیتی راهبردی از سواحل مکران قرار گرفته است که این امر موجب شده صادرات کالاهای غیر نفتی در این بندر رونق گیرد و به رشد 131 درصدی برسد.

بندر تیاب

محمدحسینی همچنین اعلام کرد که بندر تیاب در مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا، رشد 38 درصدی را تجربه کرده است که عمده آن مربوط به کالاهای ملوانی و وارداتی است.

۸ دی ۱۳۹۸ ۱۵:۴۷
کد خبر : ۴۸,۹۸۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید